Friday, 7 June 2013

# Salam Pelayaran 5

 
 
Okey.. aik.. jangan pelik lah aku rajin update blog sekarang..hehehe bukan ape.. aku.. aku.. aku.. tak de kerja nak buat.. tak lama dah kat darat ni.. Kapal dah panggil mai..mai..mai.. terpaksalah aku tinggalkan korang lagi sekali nnoohh..  Tak apa.. Kali ni aku naik kapal bawak laptop.. Susah nak tengok movie kalau tak bawak laptop.. aaiisshhh.. Korang taw la aku ni pemalas.. Tak prepare ape2 langsung tuk naik kapal ni.. patutnye 3rd ship, aku dah hafal banyak rules.. Collision regulation..  ape uh?? Kat darat ada undang2 kan.. Kat laut pun ada undang2 jugak.. ada 38 rules.. tak termasuk la SOLAS requirement lg nak kne taw nye.. pening2.. kalau aku nak terangkan kat korang,sampai esok lah tak habisnye.. Ala,aku pun cadet lagi.. Banyak tak tahu ni hah.. hahaha 

Bajet pulak nak ajar korang kan3?? Kepada sesapa nak masuk kerjaya seafarer nih.. jemput2 la ke laman web ALAM.. www.alam.edu.my WOW!! aku ni mcm promosi ALAM la pulak.. hahaha
bagi yang ladies2 yang nak join uh.. cayok2 la ye.. korang kena berhati batu sikit la..

Seperti yang dijanjikan.. Hari ni aku nak bawak korang jalan2 IDS Darussalam.. my second ship.. cepat masa berlalukan.. lepas ni 3rd ship pulak lah ye.. ahahaha


♛ hah! Ini lah Kapal IDS Darussalam 


♛ kapal penuh dengan cargo 



♛ ni lah bridge,yg aku cite kat korang tuuuu..




♛ ni tempat nak buat watch (look-out) senang cite driving lah! hehe 




♛ ni lah tempat makan kiteorang.. kedai kopi kami.. kopi wat sendiri.. haha 



♛ ni tempat masak.. kat sini lah aku start belajar masak sehhh..hehehe 



♛ ni tempat simpan makanan.. sebenarnye besar taw.. 3 store.. tempat aku curi makan 



♛ ni alleyway dalam accomondation.. cantik kan??? ^_^ kemas! 



♛ ni bahagian depan kapal.. erm.. mooring arrangement.. anchor pun kat sini 



♛ hah! ni projek aku.. cat fire hose box.. seminggu weh..aku saja lambat2 kan..



♛ saat chief mate dgn captain bergosip,kiteorg pun bergosip dibelakang. haha



♛ tu aku dengan kema <3 <3 <3 



♛ kapal pun ada wiper taw!! :p



♛ ni aku dgn fatin.. tu sume tu "wayang jer..." 



Kepada pembaca,terima kasih sebab sudi baca blog saya nih.. saya naik kapal balik minggu depan.. Doakan saya ye... Jika ada mase saya update tentang kapal akan datang.. InsyaAllah.. ^_^   bye-bye sume...





:: GRACIAS ::

5 comments:

ecan said...

sempoi habis la pompuan masuk mcm ni. salute!
btw take care k fara :)

nur faraain said...

thanks ecan!! ^_^

muhamad Nazri said...

wah,,,best tuh..impian yg tak ksampaian nk masuk ALAM.huk3....tahniah3 dapat msuk alam n g blayar-blayar..salam perkenalan

nur faraain said...

terima kasih.. salam pengenalan jugak.. ^_^

nadiera fazlin abdul razik said...

comei sgt blog fara, suke3..entry yag fara citer pun best, truskan menulis tauu....lin selalu tgk blog fara tauu